Grupni-fitness

616 pregleda
0 komentara

ŠEST BENEFITA GRUPNOG TRENINGA

Svi smo prošli kroz isto:

Stojiš ispred sale, imaš tremu, možda i strah, ne znaš šta te očekuje, da li ćeš se izblamirati, izgledati glupo, nećeš moći da ispratiš sve…

I onda se usudiš i uđeš u salu, daješ svoju karticu i odmah odlaziš u poslednji red – Nadajući se da te niko neće primetiti.

Trening počinje, muzika se pušta, gledaš instruktora na bini i vežbače oko sebe i shvataš da vežbe i nisu toliko teške, da instruktor nije toliko strašan i da u sali vlada super energija.

Uhvatiš sebe kako se smeješ, znojiš, dereš, radiš vežbe za koje nisi ni znao da postoje… I nakon poslednje pesme prilazi ti instruktor, pričaš sa vežbačima, upoznaješ ljude i već planiraš sledeći trening.

A šta se tu desilo? Kakvi su to benefiti grupnog treninga?

1. MOTIVACIJA

Inspirativno je biti u grupi gde su posvećeni vežbači. Motivaciju dobijaš sa svih strana, da li je to od ljudi koji su ispred i pored tebe, od koji ne odustaju ili od samog instruktora koji vodi celu grupu? U trenutku kada pomisliš da si došao do svoje granice u sali će biti ljudi koji će te motivisati da nastaviš i isto tako češ ti nekoga motivisati.

2. STRUKTURA

Grupni trening odličan je način da treniraš bez da moraš prethodno da razmišljam o tome šta ćeš da radiš. Ti samo moraš da pratiš instruktora na bini, trening je već isplaniran za tebe. Imaš uvod, zagrevanje, srž treninga i hlađenje, a instruktor te konstantno savetuje, podstiče, daje instrukcije i vodi kroz trening.

3. PRAVILNA FORMA

Posao instruktora je, ne samo da pokaže vežbu već i, da osigura da svako u sali izvodi vežbu pravilno. Ne samo što tako efikasno angažuješ mišiće i brže dolaziš do željenih rezultata, nego i izbegavaš nepotrebne povrede.

4. RAZNOLIKOST TRENINGA

Trening snage, kardio trening, trening inspirisan borilačkim veštinama – Lista se nastavlja. Postoji veliki broj grupnih treninga i svako može da se pronađe u nekome. Možeš imati razne treninge u svom rasporedu, imaćeš plan i, najbitnije, neće ti dosaditi i konstantno ćeš šokirati svoje telo i tako pre doći do željenih rezultata.

5. ZABAVA

Zapravo, ovo je najbitnija stavka zbog koje se ljudi odluče ponovo da dođu na trening. Prosto, grupni treninzi su zabavni. Muzika je moćna, ljudi su pozitivni i motivisani, svi smo kao jedno kao jedan tim.

I upravo u toj zabavi javlja se i sledeći efekat:

6. EFEKAT GRUPE

Kada na tebe pojedinca utiče grupa kako ne bi odustali, nego nastavili dalje, dali svoj maksimum, izašli iz svoje zone komfora…

Koliko ti se često desilo da želiš da staneš, da odustaneš, pogotovo kod poslednjeg seta, ali onda pogledaš osobu pored sebe koja i dalje radi, trudi se… I odlučiš i ti da nastaviš. E to je efekat grupe.

Ako te ovaj tekst malo zagolicao spakuj stvari za trening, pozovi prijatelje i pravac u ŠMEK – Isprobaj naše grupne treninge i osetićeš sve ovo što sam navela.

Sonja-Moraca

Tekst napisala Sonja Morača, Les Mills instruktor.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Widgets In Tabs