OBROK_POSLE_TRENINGA_baner_blog

5476 pregleda
2 komentara

Šta jesti posle treninga?

Živimo u svetu gde je internet, hteli mi ili ne, svakodnevnica svih nas. Hej, ali to je super stvar! Možemo biti u kontaktu sa svima, pronaći online šta god poželimo i zaista internet ume olakšati život svima nama. Međutim, kada je fizičko vežbanje u pitanju, mogu slobodno reći da je internet više sredstvo koje prosečnom vežbaču može da odmogne nego pruži ikakvu pomoć. Intenet nam je obezbedio milion informacija i to sve besplatno! Pa samo otvorite svoj pretraživač i ukucajte: „Kako da smršam?“

I…woow! Dobićete brdo informacija! I bilo bi super kada većina tih informacija ne bi bila istinita koliko i starogrčka mitologija. Vidite, problem je u tome što svako može napraviti svoj blog, napisati sajt pun informacija i „prodati“ vam apsolutnu glupost, a vi skoro nikada ne možete proveriti ko je zaista osoba iza teksta.

Jedan od takvih mitova je definitivno i tema ishrane. Siguran sam da ste čuli za razne dijete…mitologija savremenog sveta! Sigurno ste čuli i da je ishrana 70% uspeha, dok je trening tričavih 30%? Istina je daleko od toga, pokušajte da radite bilo šta sa manje od 100% uloga i verovatno ćete upasti u još jednu zamku marketinga, a rezultata nigde!

Pitate se i da li vam je potrebna večera? Čuli ste da ne bi trebalo da jedete posle 18h i prijateljica vašeg prijatelja je na taj fantastičan način skinula 16kg? Ali vaši treninzi su kasnije uveče i nakon toga budete gladni…pa ipak, nećete jesti, 18 časova je odavno prošlo! Ne obraćajte pažnju na ovakve sulude dijete.

Da li zaista mislite da bi ljudska rasa uspela da preživi hiljade godina i postane dominantna rasa na ovoj planeti da zavisi od vremena dana kada će pojesti 2 kivija i šaku badema? Ili mislite da su možda spartanci, mašine za bitku, trening i fizičke izazove bili na banana dijeti? Daleko od toga dragi šmekeri!

Istina je da ipak da ishrana, koja je potrebna zdravoj osobi, pritom i fizički aktivna, mora da se zasniva na nečemu pouzdanom, što zaista pravi razliku.

Da li vam je potrebna večera, tj. obrok nakon treninga koji se završio u 21h? Naravno! To bi trebalo da bude lako svarljiv obrok, kako bi za što kraće vreme mišići dobili sve što im je potrebno da se oporave I napreduju. Koliki količinski treba biti taj obrok? Taj odgovor moramo potražiti malo dublje. Vidite, vaše telo je pametno. Ono ume da koristi sve što mu vi date u toku dana I to je sve na šta bi za početak trebalo da obratite pažnju. Količina hrane, odnosno kalorije koje su vam potrebne u toku 24 časa. I ništa više.

Da, toliko je jednostavno. Recimo, da vam je potrebno 3000 kcal u toku dana. I vi unesete tu količinu hrane iz dva puta u toku dana. Super! Ili 4 puta? I to je sasvim u redu. Dok god vaše telo dobije potrebne proteine, šećere i masnoće u roku od jednog dana, neće se buniti da li je to 2 ili 5 obroka. Pa čak mu neće smetati ni ako je to 23h uveče, baš nakon treninga.

Nahranite svoje mišiće pravim stvarima, zaboravite na tešku nauku iza ishrane. Garantujem, telo će vam biti zahvalno. A i vi njemu jer izgleda bolje nego ikada!

Instruktor Igor Gvozden

2 Komentara za “Šta jesti posle treninga?”

  1. milana.kalinic

    Igore pozdrav, dugo sam u fitnesu zbog oboljenja kičme i dosta znam o njemu,ali za ovo što si napiso svaka čast-slažem se sa tobom u potpunosti ,sve je istina jer ja sam živ dokaz za to sa svojih 48 godina,sa istom težinom već 30 godina .
    S poštovanjem,
    Milana

    Odgovori

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Widgets In Tabs