EDUKATIVNI_11_slika_za_tekst

803 pregleda
0 komentara

Trkamo se? Odgovor je DA!

Trening na stacioniranom biciklu je bio pravi izazov za mene.

Moram da priznam da sam imala tremu kada sam išla na obuku za RPM trening jer  nisam bila sigurna da li ću uspeti da izdržim ovaj intezivni intervalni trening. Ipak, budući da sam ljubitelj vožnje bicikla, moram priznati  da mi se RPM jako svideo.

Kako sam jedna od onih sa slabijom cirkulacijom, iako treniram ceo život, ovo je  pravi trening za mene. Kroz samo nekoliko minuta pedaliranja  uspem da podignem temperaturu tela, pa čak i da se preznojim i tada sam spremna za sve izazove koje ovaj trening pruža. Na svakom drugom treningu potrebno mi je mnogo više vremena. RPM oslobodi toliko energije da ja prosto uživam radeći ga. 🙂

PREDNOSTI RPM TRENINGA

Kako je došlo lepo vreme i ja sam krenula u vožnju  i veoma prijatno se iznenadila. Sta mi je to omogućio RPM trening? Otkriću Vam! Vozeći RPM u prethodnim mesecima, obezbedila sam sebi pravi nivo kondicije tako da bez imalo bojazni mogu da sednem na bajk i odvozam  nekoliko desetina kilometara bez ikakvih problema. Ono što je još bitnije jeste to da je moja tehnika pedaliranja mnogo bolja a samim tim sam i mnogo efikasnija tokom vožnje. Upravo ovo je velika prednost RPM treninga, mogućnost da se fokusiraš na samu tehniku pedaliranja a kada to dovedeš do savršenstva jednostavno  svi ciljevi se lakše ostvaruju.

 

ŠTA TREBA DA ZNATE

Dobra tehnika pravilno aktivira rad mišića nogu i to ne samo kroz potisak pedale sto snažno aktivira mišiće prednje lože već i mišiće gluteusa, zadnje lože i listova kroz povlačenje pedale nagore. To daje pravi “boost” naročito tokom climbing-a  i sprint-a .

Poznato je da većina vozi bicikli manje efikasnom tehnikom samo gazeći pedalu i tako  aktivira samo mišiće prednje strane buta (kvadriceps). Pored mišića nogu aktivni su i mišić stomaka i leđa.  I to nije sve. Pravilnom tehnikom lako možemo menjati  i kontrolisati zadati tempo  kao i nivo opterećenja simulirajući vožnju po različitim terenima.

 

ZAŠTO NA RPM?

Velika prednost ovog treninga je mogućnost podešavanja inteziteta  individualno u zavisnosti od nivoa forme. Omogućava zaštitu zglobova naročito kolena jer nema direktnog udara na zglobove  i omogućava maksimalnu ativaciju mišića i tetiva  tako da je pravi izbor za one koji imaju problema sa zglobovima ili nakon povreda u procesu oporavka.

 

Veliki benefiti od ovog treninga su:

– kardiovaskularni sistem je snažniji i efikasniji.

– snazno podstiče sagorevanje kalorija cak i preko 600 kcal  za samo 45 minta treninga.

– mišići nogu su  snažniji i izdržljiviji , lepše oblikovani, celo telo definisano.

– budi dobro raspoloženje i osećaj uspešnosti.

 

KAKO IZGLEDA RPM PREPOKRET

Muzika tokom ovog treninga ti zaista pruža  povoljan vetar baš onda kada  treba da istraješ. Jednostavno, simulirajući prirodne uslove od ravnog puta preko blago brdovitih terena do izuzetnih uspona doživećeš različite osećaje -od rasterećenja i slobode u nogama do izuzetne tenzije kada pomisliš da ce ti svi mišići popucati , ali to je samo osećaj koji ti donosi veliku promenu i snagu da uspeš u svom cilju.

Možda nikada ne bi penjali takve uspone, ali ,nikad se ne zna,  naš životni put je pun izazova, različitih prepreka koje trebamo savladati,  prevazići što lakše i efiksasnije . Zato,  zapamti Albert Einstein je rekao “Zivot je kao vožnja biciklom, teba neprestano ići  napred , bez zaustavljanja, da se ne izgubi ravnoteža “ 🙂

 

SAVET ZA KRAJ

Zato opremu u torbu i pravac u Šmek na pravi RPM izazov.

Moj savet za vas je da dođete bar deset minuta  ranije kako bi ste obezbedili sebi adekvatnu tj . komfornu poziciju na bajku i tako uspešno započeli svoj izazov. A naravno u tome ce Vam pomoci Vaš instruktor. 😉

Pedalu uvek gazite mekim delom stopala nikako svodom ili petom. Dok pedalirate pravite pravilne krugove tj. gazite i vucite pedalu. Vas gornji deo tela uvek relaksiran. Fokusirajte se na teren koji vozite i prave smernice instruktora kako bi ste bili sto efikasniji i pomerali svoje granice. Na početku može biti teško savladati sve ove tehnike, ali vrlo brzo osetićete uspeh i nastojati da  napredujete jos više.

 

Slavica Šestić

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Widgets In Tabs