rasporeeed
smek-fitness-viber-stickers
previous arrow
next arrow

Vesti

koliko moje dete treba da trenira

1393 pregleda
0 komentara

Koliku fizičku aktivnost moje dete zapravo treba?

Okreni se, pogledaj u svoje dete i reci nam šta ono radi? Sedi, gleda u telefon/tablet/računar, sedi i piše domaći zadatak, sedi i uči, crta, piše…

Ključna reč u ovom tekstu je moje dete sedi, i ako je ovo slučaj, znaš da je tvoje dete fizički neaktivno, bez obzira na to da li ide na treninge ili ne.

Ovakav način života utiče na razvoj, kako fizički, tako i psihički. A bolesti i problemi sa kojima dete može da se susretne su nebrojeni – kriva kičma, išijadikus, skolioza, pogrbljen vrat… Do mentalnih oboljena, depresije, anksioznosti, zavisnosti i slično.

Dobij savete kako da tvom detetu uvedeš zdrave navike 

Preporučena fizička aktivnost za uzrast dece od 3 do 5 godina

  • Deca u ovom uzrastu bi trebalo da su aktivna tokom celog dana, bez obzira na to da li idu u školice sporta prilagođene njihovom uzrastu ili ne. Ukoliko tvoje dete nije fizički aktivno, potrudi se da mu svojim primerom podržiš rast i razvoj.
    (Uvek možeš odabrati personalne treninge i svoje dete voditi sa sobom na iste, kako bi učilo putem posmatranja – popuni formu i saznaj više);
  • Ukoliko organizuješ detetovo vreme, podržavaj fizički aktivnu igru i kretanje.

Preporučena fizička aktivnost za uzrast dece od 6 do 17 godina

  • U ovom periodu, tvoje dete trebalo bi da ima 60 minuta aerobne/kardio vežbe svaki dan, kao i tri dana nedeljno vežbe koje podržavaju razvoj, rast i jačanje mišića i kostiju (to su sve vežbe koje podržavaju korišćenje sopstvene težine – bodyweight vežbe – jer se ne preporučuje upotreba tegova i dodatnog opterećenja u ovom periodu)

Kombinacijom personalnih/polupersonalnih treninga sa grupnim treninzima tvoje dete ovo može da postigne, a ti ne treba da se brineš oko povreda nastalih nepravilnom fizičkom aktivnošću. Ostavi svoje podatke i rado ćemo ti pomoći u ovom odabiru.

 

Tri vrste fizičkih aktivnosti bitnih za razvoj

  1. Aeorbne vežbe – Aerobne aktivnosti kao što su 60 minuta brzog hodanja, trčanja, ili bilo koji sportovi i fitnes treninzi koji utiču na ubrzan rad srca su poželjni. Potrudi se da tvoje dete ima minimum tri dana nedeljno ovakve treninge.
  2. Vežbe za jačanje mišića – Ne, tvoje dete do 17. godine ne bi trebalo da diže tegove u teretani!!! Ali, vežbe kao što su penjanje na veštačkoj steni, penjanje uz konopac, zgibovi, sklekovi… Su treninzi koji pomažu rast, razvoj i jačanje svih mišića u telu deteta. Pravilnim izvođenjem i pomaganje za postepeno jačanje i izdrživost je umetnost, zato se preporučuje da ovakvi treninzi budu vođeni od strane stručnih osoba. Tri puta nedeljno je preporuka.
  3. Vežbe za jačanje kostiju – Sve što podrazumeva skakanje ili trčanje tri puta nedeljno je ono što pomaže razvoju i jačanju kostiju kod tvog deteta. Dozvoli mu da se oznoji, zadiše, zacrveni. 

Treba ti pomoć oko ovih vežbi? Javi nam se, rado ćemo ti pomoći.

 

Kako da znam da li je moje dete dovoljno aktivno?

  • Na žalost, nikada nećeš tačno saznati. Ali, redovni lekarski pregledi, kao i svi neophodni skrininzi poput EKG-a, analize krvi i krvnog pritiska su obavezni. Ne dozvoli da zdravlje tvog deteta ispašta zbog tvoje ili njegove/njene lenjosti.

 

BITNO! Nisu sve vežbe i sportovi za svakoga

Nemoj da upadneš u zamku u koju većina upada. Ni jedna jedinka na ovoj planeti nije ista i fizička aktivnost nije nešto što je omiljeno kod svakoga – mentalni sklopovi, životne navike, genetska memorija…

Ono što je bitno je da znaš da se svaki trening, bez obzira bio on grupni sport, ili individualan trening sa personalnim trenerom mora prilagoditi pojedincu koji ga radi. Na kraju krajeva ne mogu svi da budu centar, levo/desno krilo… Kao ni da se popnu na drvo.

Dozvoli detetu da sa stručnom osobom trenira. Bezbednije je, sigurnije i neće doći do prezasićenja.

 

Javi nam tvoje mišljenje o svemu ovome.

A ako ti treba pomoć treninga, mi smo tu. Ostavi podatke i ubrzo ćemo ti se javiti.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.